Ing. Milan Šimonovský
Volební kraj: Jihomoravský
Klub: KDU-ČSL
Poslanecká sněmovna: (od 2006)
Jsem dopravní inženýr. Moje odbornost i celoživotní záliba jsou dopravní systémy měst a regionů a této problematice jsem se věnoval i na Útvaru...
Životopis
Ing. Milan Šimonovský
Volební kraj: Jihomoravský
Klub: KDU-ČSL
Poslanecká sněmovna: (od 2006)
Jsem dopravní inženýr. Moje odbornost i celoživotní záliba jsou dopravní systémy měst a regionů a této problematice jsem se věnoval i na Útvaru hlavního architekta města Brna. K tomuto týmu jsem nastoupil po absolvování školy a z něho jsem v roce 1990 odešel na brněnskou radnici, kde jsem zastával funkci náměstka primátora až do senátních voleb v roce 2000.
Na začátku roku 1990 jsem byl přijat do Československé strany lidové a několik let jsem místopředsedou brněnské městské organizace a jednatelem v místní organizaci Brno–Jehnice.
Na jaře roku 1990 jsem byl kooptován mezi poslance Obvodního národního výboru a členy jeho Rady. Oblast Brno I. byla část města, nyní definována MČ Brno–střed, MČ Kohoutovice, MČ Bohunice, MČ Starý a Nový Lískovec i MČ Bosonohy. V sídlišti Bohunice jsem také v družstevním bytě přes 20 let bydlel. V podzimních volbách v roce 1990 jsem byl zvolen do Zastupitelstva města Brna.
Dva roky jsem pracoval i v Celostátním výboru a konferenci KDU-ČSL, kde jsem nekompromisně prosazoval regionální politiku jako nástroj hospodářského rozvoje. Byl jsem a dosud jsem odpůrcem realizace regionální politiky z pražských centrálních orgánů. Hájil jsem zásadu velkých krajů s dostatečnými kompetencemi a finančními zdroji na samosprávné rozhodování problémů a byl jsem nekompromisním zastáncem zachování historické zemské hranice. Ústavní zákon o územně správním členění ČR je pro mne velkým zklamáním.
Jsem brněnský patriot a jsem přesvědčen, že město Brno má všechny předpoklady stát se znovu městem bez nezaměstnaných, městem prosperujícím. Poznal jsem, že město Brno nemůže své prosperity dosáhnout jinak, než ve spolupráci se svým regionem. Zapojil jsem se do spolupráce měst a obcí na Jižní Moravě a postupně jsem se stal místopředsedou Sdružení obcí a měst Jižní Morava a předsedou Správního výboru Regionální rozvojové správy Jižní Morava. Jen pro úplnost dodávám, že funkce nebyly honorovány. Podařilo se nám založit i Euroregion Pomoraví, spolu s partnery ze západního Slovenska a Dolního Rakouska , který koordinuje projekty přeshraniční spolupráce, zejména pro školy a neziskový sektor. Podporuje i rozvoj cestovního ruchu, katalog „To nejlepší z Jižní Moravy“ prezentujeme na akcích u našich sousedů a lákáme cestovní kanceláře, které nám dovážejí turisty. Agentura je sídlem Czechinvestu a náš katalog „Rozvoje plochy na Jižní Moravě“ je prezentován investorům v zahraničí a je hodnocen jako nejlepší v ČR.
Zapojil jsem se osobně do projektu TECHNOMAN, který je součástí evropského programu INTERREG. Spolu s rakouskými a polskými odborníky koordinujeme přípravu realizace trasy multimodálního koridoru (koridor pro více druhů dopravy) prostorem Moravy tak, aby spojil rozvojové zóny na severu a jihu Evropy. Tato trasa v blízké budoucnosti rozšíří síť transevropských koridorů a podle doložených zahraničních studií se stane obrovským rozvojovým impulsem pro území, jímž bude procházet. Nutným předpokladem je koordinovaný a plánovitý rozvoj regionů jako příprava očekávaného rozvoje. To vše právě řeší projekt TECHNOMAN a o to se v našem regionu snažíme.
Mojí velkou láskou jsou hory a příroda. V mládí jsem se aktivně věnoval horolezectví, nyní už jen po horách chodím. Dovolené trávíme s manželkou a přáteli na kole a objíždíme hezké kouty naší vlasti. V zimě jezdíme lyžovat, většinou nás zlákají upravené sjezdovky Alp nebo Dolomit.
Volební kraj: Jihomoravský
Klub: KDU-ČSL
Poslanecká sněmovna: (od 2006)
Jsem dopravní inženýr. Moje odbornost i celoživotní záliba jsou dopravní systémy měst a regionů a této problematice jsem se věnoval i na Útvaru hlavního architekta města Brna. K tomuto týmu jsem nastoupil po absolvování školy a z něho jsem v roce 1990 odešel na brněnskou radnici, kde jsem zastával funkci náměstka primátora až do senátních voleb v roce 2000.
Na začátku roku 1990 jsem byl přijat do Československé strany lidové a několik let jsem místopředsedou brněnské městské organizace a jednatelem v místní organizaci Brno–Jehnice.
Na jaře roku 1990 jsem byl kooptován mezi poslance Obvodního národního výboru a členy jeho Rady. Oblast Brno I. byla část města, nyní definována MČ Brno–střed, MČ Kohoutovice, MČ Bohunice, MČ Starý a Nový Lískovec i MČ Bosonohy. V sídlišti Bohunice jsem také v družstevním bytě přes 20 let bydlel. V podzimních volbách v roce 1990 jsem byl zvolen do Zastupitelstva města Brna.
Dva roky jsem pracoval i v Celostátním výboru a konferenci KDU-ČSL, kde jsem nekompromisně prosazoval regionální politiku jako nástroj hospodářského rozvoje. Byl jsem a dosud jsem odpůrcem realizace regionální politiky z pražských centrálních orgánů. Hájil jsem zásadu velkých krajů s dostatečnými kompetencemi a finančními zdroji na samosprávné rozhodování problémů a byl jsem nekompromisním zastáncem zachování historické zemské hranice. Ústavní zákon o územně správním členění ČR je pro mne velkým zklamáním.
Jsem brněnský patriot a jsem přesvědčen, že město Brno má všechny předpoklady stát se znovu městem bez nezaměstnaných, městem prosperujícím. Poznal jsem, že město Brno nemůže své prosperity dosáhnout jinak, než ve spolupráci se svým regionem. Zapojil jsem se do spolupráce měst a obcí na Jižní Moravě a postupně jsem se stal místopředsedou Sdružení obcí a měst Jižní Morava a předsedou Správního výboru Regionální rozvojové správy Jižní Morava. Jen pro úplnost dodávám, že funkce nebyly honorovány. Podařilo se nám založit i Euroregion Pomoraví, spolu s partnery ze západního Slovenska a Dolního Rakouska , který koordinuje projekty přeshraniční spolupráce, zejména pro školy a neziskový sektor. Podporuje i rozvoj cestovního ruchu, katalog „To nejlepší z Jižní Moravy“ prezentujeme na akcích u našich sousedů a lákáme cestovní kanceláře, které nám dovážejí turisty. Agentura je sídlem Czechinvestu a náš katalog „Rozvoje plochy na Jižní Moravě“ je prezentován investorům v zahraničí a je hodnocen jako nejlepší v ČR.
Zapojil jsem se osobně do projektu TECHNOMAN, který je součástí evropského programu INTERREG. Spolu s rakouskými a polskými odborníky koordinujeme přípravu realizace trasy multimodálního koridoru (koridor pro více druhů dopravy) prostorem Moravy tak, aby spojil rozvojové zóny na severu a jihu Evropy. Tato trasa v blízké budoucnosti rozšíří síť transevropských koridorů a podle doložených zahraničních studií se stane obrovským rozvojovým impulsem pro území, jímž bude procházet. Nutným předpokladem je koordinovaný a plánovitý rozvoj regionů jako příprava očekávaného rozvoje. To vše právě řeší projekt TECHNOMAN a o to se v našem regionu snažíme.
Mojí velkou láskou jsou hory a příroda. V mládí jsem se aktivně věnoval horolezectví, nyní už jen po horách chodím. Dovolené trávíme s manželkou a přáteli na kole a objíždíme hezké kouty naší vlasti. V zimě jezdíme lyžovat, většinou nás zlákají upravené sjezdovky Alp nebo Dolomit.