Jeden ze spoluzakladatelů internetového vyhledávače Google Sergej Brin se narodil 21. srpna 1973 v Moskvě. Jeho rodina však v roce 1979 opustila SSSR, aby unikla vzrůstající vlně antisemitismu. Oba rodiče byli matematici, otec dnes učí na...
Životopis
Jeden ze spoluzakladatelů internetového vyhledávače Google Sergej Brin se narodil 21. srpna 1973 v Moskvě. Jeho rodina však v roce 1979 opustila SSSR, aby unikla vzrůstající vlně antisemitismu. Oba rodiče byli matematici, otec dnes učí na University of Maryland, matka pracuje pro NASA.
Již v devíti letech dostal Sergej svůj první počítač - Commodore 64. A odmalička projevoval pro počítače talent. Svoje bakalářské studium na matematiky a informatiky na University of Maryland zakončil dokonce s vyznamenáním. Dále pokračoval na Stanford University, kde při následném doktorském studiu potkal Larryho Page. Jejich první kontakt byl vědecký, když spolu pracovali na semestrálním projektu v rámci doktorátu. Ale pak přišel Google.
Sergej a Larry svůj vyhledávací program nejprve pojmenovali BackRub, později však změnili jeho název na Google. Pod tímto jménem ho také v roce 1998 spustili ke komerčnímu využívání z kamarádovy garáže. Na počátku bylo „pouhých“ 10.000 přístupů denně, dnes je to několik stovek miliónů!
Během několika let Google předběhl do té doby nejoblíbenější Altavistu a Yahoo!. Google si uživatelé internetu brzy oblíbili především proto, že dokáže zobrazovat odpovědi na dotazy více dle jejich představ.
Brin s Pagem brzy zhodnotili, že budou potřebovat velký objem peněz pro další rozvoj společnosti a prodali tak v srpnu 2004 na burze malý balík akcií. I malá část přinesla téměř 2 miliardy dolarů, což by znamenalo, že celková tržní hodnota by v té době byla 35 miliard. To však nebylo vše. Během prvního roku obchodování se hodnota společnosti zvedla na neuvěřitelných 80 miliard.
Největší příjmy má firma Google z reklamy, která se nazývá PPC (Pay Per Click – platba za proklik), kde inzerenti platí, až po kliknutí na reklamu. Velkou část reklamy tvoří příjmy z partnerských serverů, které umisťují reklamu Google na svých stránkách.
Google v srpnu 2006 zaměstnává zhruba 4.000 lidí. Zajímavý je však způsob, jakým zaměstnanci tráví čas v práci. Firma má takové renomé, že si může dovolit jen ty nejlepší experty, kterým podle toho platí. Nejen peníze jsou však lákadlem. Jeden den v týdnu mohou zaměstnanci pracovat na svých soukromých projektech, jídlo je ve firmě zdarma dvacet čtyři hodin denně, každý týden se hrají firemní zápasy v hokejbalu, centrála v Sillicon Valley má v sobě i tělocvičnu.
Kromě vyhledávače společnost Google spustila i úspěšný Gmail, ve své době neuvěřitelnou gigabajtovou e-mailovou schránku. Nyní Google proniká do všemožných oblastí a to i formou nákupu menších specializovaných firem.
Ne vše ohledně Googlu je však pouze růžové. Společnost si vysloužila rozsáhlou vlnu kritiky za svůj přístup k čínskému internetovému trhu. Aby se na něj dostala, vybudovala čínskou verzi tak, že do ní vložila cenzurní opatření.
Nyní je ředitelem speciálních projektů Google X a jeho jmění bylo v dubnu 2014 odhadováno na 28,9 miliard dolarů.
Již v devíti letech dostal Sergej svůj první počítač - Commodore 64. A odmalička projevoval pro počítače talent. Svoje bakalářské studium na matematiky a informatiky na University of Maryland zakončil dokonce s vyznamenáním. Dále pokračoval na Stanford University, kde při následném doktorském studiu potkal Larryho Page. Jejich první kontakt byl vědecký, když spolu pracovali na semestrálním projektu v rámci doktorátu. Ale pak přišel Google.
Sergej a Larry svůj vyhledávací program nejprve pojmenovali BackRub, později však změnili jeho název na Google. Pod tímto jménem ho také v roce 1998 spustili ke komerčnímu využívání z kamarádovy garáže. Na počátku bylo „pouhých“ 10.000 přístupů denně, dnes je to několik stovek miliónů!
Během několika let Google předběhl do té doby nejoblíbenější Altavistu a Yahoo!. Google si uživatelé internetu brzy oblíbili především proto, že dokáže zobrazovat odpovědi na dotazy více dle jejich představ.
Brin s Pagem brzy zhodnotili, že budou potřebovat velký objem peněz pro další rozvoj společnosti a prodali tak v srpnu 2004 na burze malý balík akcií. I malá část přinesla téměř 2 miliardy dolarů, což by znamenalo, že celková tržní hodnota by v té době byla 35 miliard. To však nebylo vše. Během prvního roku obchodování se hodnota společnosti zvedla na neuvěřitelných 80 miliard.
Největší příjmy má firma Google z reklamy, která se nazývá PPC (Pay Per Click – platba za proklik), kde inzerenti platí, až po kliknutí na reklamu. Velkou část reklamy tvoří příjmy z partnerských serverů, které umisťují reklamu Google na svých stránkách.
Google v srpnu 2006 zaměstnává zhruba 4.000 lidí. Zajímavý je však způsob, jakým zaměstnanci tráví čas v práci. Firma má takové renomé, že si může dovolit jen ty nejlepší experty, kterým podle toho platí. Nejen peníze jsou však lákadlem. Jeden den v týdnu mohou zaměstnanci pracovat na svých soukromých projektech, jídlo je ve firmě zdarma dvacet čtyři hodin denně, každý týden se hrají firemní zápasy v hokejbalu, centrála v Sillicon Valley má v sobě i tělocvičnu.
Kromě vyhledávače společnost Google spustila i úspěšný Gmail, ve své době neuvěřitelnou gigabajtovou e-mailovou schránku. Nyní Google proniká do všemožných oblastí a to i formou nákupu menších specializovaných firem.
Ne vše ohledně Googlu je však pouze růžové. Společnost si vysloužila rozsáhlou vlnu kritiky za svůj přístup k čínskému internetovému trhu. Aby se na něj dostala, vybudovala čínskou verzi tak, že do ní vložila cenzurní opatření.
Nyní je ředitelem speciálních projektů Google X a jeho jmění bylo v dubnu 2014 odhadováno na 28,9 miliard dolarů.